Czy warto kierować się emocjami tworząc marketing swojej marki?  Warto racjonalnie budować emocje odbiorcy poprzez marketing swojej marki. 

Każda startegia i taktyka marketingowa ma sówj czas i miejsce - marketing powinien być dostosowany do specyfiki produktu/usługi, branży i potrzeb grupy odbiorców. 

Każda komunikacja marki z odbiorcami bazuje na ustalonych wartościach, tematach skierowanych do określonej grupy odbiorców. Racjonalny marketing skupia się na przedstawieniu faktów, danych i logicznych argumentów budując w ten sposób długotrwałe, rzeczowe przekonania w odbiorcach. Z drugiej strony nie chcemy pomijać w skutecznej komunikacji elementów budzących emocje w odbiorcach. 

Kiedy wybrać emocjonalny marketing:

1. produkt/usługa jest częścią stylu życia - gdy marka chce budować swój wizerunek jako element codziennego stylu życia swoich klientów;

2. marka chce budować lojalność klientów - emocje wywołane przez korzystanie z produktu/usługi może prowadzić do długotrwałej więzi z marką, dzięki czemu klient będzie powracał;

3. produkt/usługa nie wyróżnia się od konkurencji - gdy produkt/usługa nie wyróżnia się na rynku, emocje wzbudzane w odbiorcach mogą pomóc zbudować więź z marką.

Kiedy wybrać racjonalny marketing:

1. produkt/usługa wymaga przemyślanej decyzji - być może klienci muszą przemyśleć jaki wariant zakupić, muszą przeanalizować wady i zalety;

2. duża inwestycja - konsumenci będą szukać konkretnych argumentów przemawiających za zakupem, jeśli cena gra dużą rolę;

3. produkt/usługa ma związek z zaawansowaną technologią - klienci potrzebują logicznych argumentów przed zakupem.

Złoty środek 

Najlepsze kampanie reklamowe łączą elementy marketingu racjonalnego z marketingiem budzącym emocje. Wzbudzanie emocji w odbiorcach warto wykorzystać w pierszym kontakcie z marką, a następnie komunikacja oparta na racjonalnych argumentach ugruntuje przekonanie do marki. Cały proces komunikacji będzie skuteczny, jeśli będzie oparty na potrzebach konsumentów, do których marketing maki jest skierowany. Np. odbiorcy marketingu obiektu noclegowego powinni poczuć dobre emcoje związane z tym miejscem, ale muszą otrzymać też zapewnienie udogodnień, których potrzebują. Skuteczny marketing to zbalansowana komunikacja w emocjach i rzeczowych argumentach. 

Czy Twoja marka jest gotowa na stworzenie kampanii marketingowej, która połączy siłę emocji i argumentów? Skontaktuj się z nami, skonsultujmy, czy możemy zaproponować skuteczne rozwiązanie dla Twojej branży.